Pili
Administrator
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:17, 19 Sty 2008 Temat postu: Ostatnia Szansa 2 |
|
|
Informacje wstępne
Akcja scenariusza dzieje się na terenie zurbanizowanym (aczkolwiek można ją bez problemu zaadoptować do użytku na terenie leśnym), w środkowo-wschodniej Europie.
Z założenia czas gry jest krótki (od 10 do 30 min.) a obszar rozgrywki mały.
W grze biorą udział trzy drużyny: zdesperowana partyzantka (zbliża się zima a bojownicy nie mają co jeść), strażnicy (znużeni wartowaniem) i posiłki (zmęczone długim i bezowocnym poszukiwaniem bojowników w pobliskich lasach).
Drużyny:
Partyzantka: różnie umundurowana oraz uzbrojona, z ograniczoną liczbą amunicji (6 kulek na każdego partyzanta razy liczba żołnierzy posiłków + strażników)
Posiłki: Mniej więcej jednolicie umundurowana i uzbrojona (lepiej niż partyzantka). Liczebność równa 2/3 partyzantki.
Strażnicy: Umundurowani i uzbrojeni jak posiłki (to ta sama armia). Ilość graczy równa 1/3 partyzantki Jeden z graczy powinien nosić jakiś znak szczególny wyróżniający go jako dowódcę np. pagony. Ilość graczy: od 5 do nawet 20 czy 40
Teren:
Zurbanizowany: kilka małych budynków z wieloma wejściami każdy. W trzech z nich powinny znajdować się dociążone skrzynie (w nich lub obok powinna znajdować się również dodatkowa amunicja).
Rekwizyty:
- Trzy skrzynie, dociążone na tyle, że żaden z graczy nie może ich unieść za pomocą jednej ręki.
- Petardy, race dymne lub budziki równe liczbie partyzantów razy trzy, mające symulować bomby.
- Tuba elektroakustyczna, gwizdek, krótkofalówki lub syreny równe liczbie strażników (mają sygnalizować alarm w obozie)
- Butelki z kulkami(amunicja dla partyzantki)
- Pagony wyróżniające dowódcę Armii
Prolog:
Partyzantka
Towarzyszu, nasza bojówka jest w rozsypce, brakuje jedzenia, wody pitnej, paliwa i oczywiści amunicji. Nasi zwiadowcy meldują iż większa część armii wroga wyruszyła aby nas znaleźć. To jest najlepszy moment aby uzupełnić zapasy i przy okazji "wbić nóż w plecy" oddziałom stacjonującym w bazie. Twoim zadaniem będzie zdobyć amunicję, wynieść skrzynie z zapasami, wysadzić magazyny i jeśli to możliwe usunąć dowódcę Armii zanim przyjadą posiłki.
Posiłki
Żołnierze, przez cały dzień szukaliśmy partyzantki lecz chyba to ona znalazła nas. Za pięć minut będziemy w bazie gdzie został wszczęty alarm, bądĽcie czujni! Odbezpieczcie broń i bądĽcie gotowi na wszystko. Nie pozwólcie aby jakikolwiek buntowniczy szczur wyszedł z tego cało.
Przebieg gry:
Cele misji
Partyzantka:
- ukraść skrzynie,
- uzupełnić amunicję,
- wysadzić magazyny,
- zabić dowódcę Armii,
- wycofać się z minimalnymi stratami.
Strażnicy:
- nie dopuścić bojowników do magazynów,
- słuchać rozkazów dowódcy,
- chronić dowódcę,
- wszcząć alarm.
Posiłki:
- wybić bojowników
Partyzantka startuje z jednego z krańców terenu. Zakrada się do obozu. Po usłyszeniu pierwszych strzałów, strażnicy odbezpieczają broń i wszczynają alarm. Od tego momentu posiłki odliczają ustalony czas (zależny od rozmiarów terenu i liczby graczy, standardowo 1,5 min.). Po tym czasie wkraczają i wykonują swoje zadania. Osoby przebywające w budynku w momencie wybuchu ładunków, uważane są za martwe. Bomb po nie wolno rozbrajać (żołnierze, nie przeszli przeszkolenia saperskiego), a jedynie zmienić jej położenie (np. poprzez wyrzucenie przez okno). Jeżeli bomba wybuchnie poza budynkiem, osoby znajdujące się w promieniu 10m uważane są za martwe. Partyzantka nie może wysadzić magazynów zanim z nich nie wyciągnie skrzyń i amunicji. Ważnym punktem gry jest aby strażnicy nie trzymali się razem, blisko siebie i udawali, że nie spodziewają się ataku, poprzez zabezpieczenie broni czy wręcz jej przewieszenie przez ramię. Dowódca nie powinien się ukrywać, powinien być w centrum walki.
Gra kończy się, gdy któraś z drużyn wykona większość swoich celów (w przypadku partyzantki np. kradzieżą skrzyń, uzupełnieniem amunicji i wysadzeniem magazynów), lub zginą wszyscy gracze partyzantki czy Armii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|